Kicsoda az a Lady Gaga? Ja, az a csaj, aki díjátadókra marhahús-ruhában jelenik meg, egyeseknek szexszimbólum, másoknak provokátor, valakik szerint hermafrodita, a tiniknek pop – bálvány, és még mi? Bizony, tökéletesen eladható médiatermék.
Gaga fejbe kólintotta a világot egy jól sikerült húzásával és a „Telephone” című videóját nulla pénzből, sőt, egy kisebb fajta bevétellel készítette el.
Hogyan lehet a költséges munkát pénzzé alakítani már a munkálatok alatt?
Akkor most egy kis ajánlottan kötelező házi feladat Neked: nézd meg a klipet és láss csodát!
Hogy ebben nincs semmi? Maximum esélyegyenlőség, hogy a barna meg a fehér együtt énekel? Ugyan már, nem a tizenötödik században vagyunk, gondolkozz!
Gaga egy kedves kis szerződéssel a zsebében suhant be a stúdióba énekelgetni. Örömzene volt, az egyszer biztos, hiszen a „Virgin Mobile”, a Polaroid, a Chanel, a PlentyOffFish.com, a Hewlett Packard, és a Heartbeats Headphones nem kevés gázsit tett le az asztalra, hogy az ő termékeiket mutogatva trillázzon az énekesnő.
A kilenc perces videóban Gaga Diétás Coke dobozokkal csavarintja fel fürtjeit, és a Magyarországon még nem ismert „Wonder Bread & Miracle Whip” csodálatos összetevőiből készíti felejthetetlen szendvicseit a klipben. Azért mégsem olyan pénz-sóher Gaga, hiszen utóbbiak reklámozásáért egy fityinget sem kért.
A klip kedvesen megígéri, hogy várhatjuk a folytatást. Habár elsőre a „Telephone2”-re asszociálsz, a végeredmény egy vadonatúj szám lesz, plusz ráadásként rengeteg eddig alig reklámozott, vagy hatalmas alaptőkével rendelkező termék, ami ki fogja szúrni a szemed, ugyanúgy, ahogy eddig tette, csak ezentúl talán figyelni fogsz a részletekre. Vagy ezek után sem látod majd a fától az erdőt?
A sztárokkal való reklámozás nem új keletű dolog, hiszen Britney Spears is kecsesen parfümözi magát a Bulgari-val és még a nyakláncukat is magabiztosan a dekoltázsa fölé helyezi. Pénzért bármit…
Nekünk kötelező ezt megenni? Valószínűleg igen, hiszen már rájöttünk, hogy van kapcsológomb a televíziókban és rádiócsatornát is lehet váltani, ha bejön a reklámblokk. Így a szakembereknek muszáj volt új törekvéseket kitalálni. Erre egyenlőre nincs is jobb módszer, mint a milliók által szeretett vagy utált, de mindenképpen közbeszéd tárgya énekeseket, énekesnőket megfűzni, hogy egy kisebb summáért használja abban a pár percben termékeiket, amíg megjelenik a képernyőn produkciójuk. Hiszen ha szereted azért, ha meg nem szereted azért nézed meg azokat, belecsavarodva a reklámok - egyelőre - átláthatatlan hálójába…
By Czöni
By Czöni
1 megjegyzés:
eddig ezt észre se vettem.. tök jó :D
érdekes cikk.
Megjegyzés küldése