Whiskyvel az álmokért

|
  Gondolkoztál már azon, hogy a péntek esti buliban miért pont azt az alkoholt szürcsölöd, amit a poharad rejt? Az általános válaszok a következők: „Mert finom.”, „Mióta az eszemet tudom, ezt iszom.”, „Mert olcsó.” „ A többiek is ezt kérték.”.

  Emlékszel még arra, mikor az első pohárral gurítottad le a torkodon kedvencedet? Azt miért tetted? Hiszen még nem tudhattad, hogy milyen és valószínűleg az anyatejnek sem ilyen íze volt.
A Tv azonban már kiskorodtól kezdve bekapcsolva duruzsolt Neked, mit egy pótmama és akarva akaratlanul is megláttad, amint elegáns úriemberek, csinos hölgyek boldog mosollyal szürcsölik a nedűt. Hogy ez semmit sem jelent? Figyelj csak!

  Az újságokat, magazinokat lapozgatva a jobb oldali sávban bizony csak elakad a tekinteted egy jéghideg, majdhogynem illatozó fotó láttán, miközben a tanteremben majd’ kitikkadsz a melegtől. Eszedbe jut a következő hétvége, a bulik és az, hogy de jó lesz a társasággal pörögni egyet.
Az ital reklámok abban segítenek, hogy érezd azt, miért pont az ő termékükre van szükséged (van?!).

  A következőkben bemutatom Neked a világ egyik legellentmondásosabb italát: a whiskyt.
Én speciel nem iszom meg, mert az első és a második alkalommal is összerántotta a nyelőcsövemet, számomra egy pöttyet hard core-nak bizonyult, de édes jó apám és baráti társasága minden bulinál ambróziaként tekint rá.

  Bár apu és minden whisky - kedvelő megesküszik egy márkára, valamikor, valahonnan, valakiktől mégis először hallottak róla… ezek lehettek a barátok, akik mint közvetítők reklámként funkcionáltak. Hiszen észre sem veszed, de amit kimondod, hogy „hmm…de meginnék egy pohárkával!” a másik szájában is összefut a nyál és arra ösztönzöd tudat alatt, hogy tartson Veled.

Nagyító alá a Johnny Walker és a Ballantine’s kampányaival!

  A Ballantine’s-t már az ezernégyszázas években említették skót források, de nem tartom valószínűnek, hogy apáink innen értesültek volna róla. Valamit mégis csak tudhat a márka, hiszen a szesztilalom idején simán kenterbe vágta a törvényeket és a harmincas években is virágzott kereskedelme az USA-ban (is). A hetvenes években már a Ballentine’s volt a legkeresettebb márka világszerte, egészen addig, amíg a Johnny Walker ki nem ütötte a nyeregből.
A sétabotos úriember minden lépésével közelebb került a whisky fogyasztók szívéhez (és májához). Ma a Johnny Walker a legkelendőbb márka a maga nemében, közel százhúsz millió üveggel adnak el évente kesernyés nedűjükből.

  A Ballantine’s reklámok egyikében (http://www.youtube.com/watch?v=MxkRcP61b9A) a sportimádó férfi képe jelenik meg (és lássuk ki az, aki nem kedveli a focit?) . A pasi kedves, kicsit esetlen, de valaminek a hatására ügyesebben kezd labdázni, mint a foci vb játékosai. Ezt a macskája meg a haverja végignézik. S hogy ez mit jelent? A macska a tisztánlátás szimbóluma, a srác rájött valami titokra, amit Neked, nézőnek kell megfejtened. A rejtvény persze nem olyan nehéz, hiszen a reklám végén nagy betűkkel kiírják, hogy Ballantine’s… A márka filozófiájában megtestesül az erő, hogy bármire képes vagy, nincs előtted akadály. Legyél hétköznapi kisember, de merj nagyokat álmodni, így még a viharokkal is szembe tudsz szállni. Hát nem elementáris? A világon kétpercenként vesznek egy üveg Ballantine’s  whiskyt, követve az életérzést, hogy azzá válhatsz, aki szeretnél lenni. A márka jól irányzott kisfilmekkel és egy nívós honlappal gazdagítja a világot, plusz ünnepekkor minden vásárlóját meglepi akciós árakkal plusz egy – két pohárral.

  A pohár ajándékkal a Johnny Walker sem fukarkodik, szépen gyarapíthatod ezeket a kincseket is. A Johnny Walker nevet feltalálójáról kapta, kinek fia mindent megtett, hogy apja találmánya ne merüljön homályba az idők folyamán. Az image – építés pedig napjainkban is történik, ami nem más, mint pszichológia. Hiszen a „Légy kreatív!”, „Tartsd a lépést!”, vagy a „Bármiről álmodhatsz” valójában Neked szól. A kulcsot a kezedbe adják: vegyél egy üveg Johnny Walkert, és a sétabotos öregfickó bemutatja, hogy semmi sem lehetetlen: Mássz meg egy fagyos tájat, vándorolj, lépésről lépésre közelítsd meg a célod, mert az álmaid a Te kezedben vannak, és meg tudod őket valósítani. Ez a whisky mindig ott lesz kézen fogva Veled. A Johnny Walker reklámok közül kiemelkedik a halál folyójában játszódó kisfilm, ahol halak módjára emberek úszkálnak és ugrálnak, majd megközelítik a szárazföldet és megtalálják valódi hazájukat. A célt elérték, a whisky velük volt.  

  Nagyot kell álmodni, a célodat elérheted. Csak mindig legyen a jobb kezedben egy üveg Johnny Walker. A balban meg egy Ballantine’s


By.: Czöni

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése